Bayağı uzun bir süre bu konu üzerinde araştırma yapmıştık. Sadece çok kısa bir şekilde özetini kopyalıyorum. Çok daha kapsamlı bir konuydu.Yararı olacağını umut ederim
BİLİMSEL YÖNLER
MATEMATİK VE GEOMETRİ ;İç mimarlıkta, tasarım sürecinde tasarımcının oluşturduğu tasarım ilkelerini uygularken ve başvurduğu kaynakların dışında matematik ve geometri biliminden yararlandığını söyleyebiliriz.Bu bilimlerde tasarı; geometri, ölçü, oran-orantı, problem çözme, analitik düşünme vb. yetileri kazanıp ,bu bilgileri tasarım sürecine dahil eden tasarımcının faydalandığını söyleyebiliriz.
KİMYA; İç mimarlık ve kimya , iç mimarlıkta önemli bir konu olan malzeme konusu ile yakından ilintilidir.Yapılan tasarımın hangi malzeme, malzemenin hangi iklim şartlarında nasıl değişkenlik kazanacağı ve tasarım sürecinde bunun etkileri, bu ilişki ve ilişkiler dikkate alınarak kimya bilimiyle bu noktada aynı paydayı paylaşırlar.
SOSYAL BİLİMLER;
COĞRAFYA;İç mimarlık mesleği bir coğrafya içerisinde bir alanda yapılmış bir yapının iç giydirilmesi dersek; o coğrafyanın iklimi, rüzgarı, denize olan uzaklık-yakınlığı, yönü, toprak çeşidi vb. konu yada konular yapılacak olan tasarımın malzemesini, formunu, konumunu vb. doğrudan etkileyen faktörlerdir.İç mimarlıkta bu gibi konuların önemli olduğunu söyleyebiliriz.
TARİH; İç mimarlık mesleği tiyatro, sinema, tarihi mekanların yenilenmesi(restorasyon) gibi alanları da içine alan geniş bir meslektir.geçmişe yönelik bir tasarım yapılması söz konusu ise tarih bilimi ve konularından yararlanıldığını söyleyebiliriz
SOSYOLOJİ; Toplum yada içinde barındırdığı statülere yönelik bir tasarım söz konusu ise,o topluluğun yaşayış tarzı, örf ve adeti, etik kuralları, kültürü vb. konu yada konular önem teşkil eder.Tasarımcı tasarım sürecine başlamadan önce tüm bu faktörleri göz önünde bulundurur.
PSİKOLOJİ; Öğrenme, algı, zeka, duygu,düşünce vb. konuları içeren psikoloji bilimi, tasarımcıya tasarlayacağı nesne ile insan arasındaki ilişkiyi kurmak açısından kaynak teşkil eder.Bu ilişkide duygu, davranış, eylem, kara verme ve hobi gibi konuları çözümlemede psikoloji biliminden faydalanıldığını söyleyebiliriz.Örneğin;iç mimarlıkta mekanda algı konusunda, renklerin,biçimlerin, tekstürün insan psikolojisinde oluşturduğu etki tasarımcının tasarımında göz önüne alması gerektiği unsurların başında gelir.
FELSEFE; Sohopen Hauer’in dediği gibi “düşünce dişi karakterdir, verebilmesi için önce alması gerekir.” Bunun için aklın iş görmesi de: Önce enformasyon toplamak, bu topladığı enformasyonu işleve geçirme türünde olur.Yaratma kavramı da şüphesiz, aynı yolu izleyerek; bilgiyi toplama, toplanan bilgilerin kendi aralarında ve diğer bilgilerle ilişkilerini kurmak, sınıflama, gereksiz bilgilerin temizlenmesi, kalan bilgilerin yerine oturtup onlara iş gördürmek türünde gelişecektir.
TEKNİK YÖNLER
MİMARLIK;İç mimarlıkta hacim tasarımı yapılırken bir yapıya ihtiyaç duyarız.Yapının oluşumu içinde bir mimara ihtiyacımız vardır.
MÜHENDİSLİKLER;Yapının oluşumu içinde elektrik müh., Makine müh.,Jeofizik müh., Jeoloji müh., inşaat, maden, harita mühendislikleri ile iç mimarlık mesleği birlikte çalışmaktadır.
PEYSAJ MİMARLIĞI;Hacim tasarımı dış mekan ile ilişkili ise peyzaj mimarı ile ortak çalışmalıdır.Çevre düzenlenmesinde bitki ve türlerinin hangi toprak, iklim ve alanlarda yetiştirileceği gibi konuların çözümlenmesinde ziraat mühendisi ile çalışılmalıdır.
SANATSAL YÖNLER
GÖRSEL VE PLASTİK DİSİPLİNLER; İç mimarlıkta mekan düzenlenmesi; fiziksel çevre yaratma insanın eylemsel ihtiyaçlarına yönelik bir çevre tasarlamak ise, bu disiplinler ve alt başlıkları insanı doğrudan ilgilendirdiğinden dolayı iç mimarlık mesleğini ilgilendirdiğini söyleyebiliriz.Plastik sanatların mekanla bütünleşmesi ve insanda yarattığı etki önemlidir.Görsel ve plastik sanatlar ne kadar dekoratif unsur olarak algılansa da, mekanın algılanışı ve kattığı değerler olarak iç mimarlık alanının içerisinde önemli bir yer teşkil eder.