Temel Sanat eğitimi (yardım)

Bu bölüme iç mimarlık bölümlerindeki ders notlarını ve sınav sorularını gönderebilirsiniz...

Moderatör: maglor

Temel Sanat eğitimi (yardım)

Mesajgönderen adabici » 28 Eyl 2008 19:48

1.sınıf hacettepe öğrencisiyim.Temel sanat eğitimi dersinin ilkini kaçırdığım için hocanın verdiği bir ödev için yardım istiyorum.Ödevin ne olduğunu anlamış değilim,beyaz resim kağıdına 3cm*3cm kesilmiş siyah resim kağıtlarını değişik şekillerde yapıştırarak bir şeyler elde etmeye çalışıyoruz veya böyle birşey arkadaşlardan yarım yamalak bunu öğrenebildim.Devamlılık süreklilik gibi bir sonuca varmaya çalışıyoruz.Bu konuda yardım ederseniz sevinirim bayram sonrası pazartesi hoca derse almayabilir çünkü...
adabici
Üye
 
Mesajlar: 11
Kayıt: 16 Tem 2008 05:44

Mesajgönderen bebek » 28 Eyl 2008 23:26

Bunu yazıyla anlatmak mümkün değil ki, en azından benim açımdan. Bir üst sınıftaki bir arkadaşından ya da sanata dair herhangi bir şey okuyan (resim/heykel bile olabilir) yardım istersen onlar da sana yardımcı olaiblir. Devamlılık, süreklilikten ne anlıyorsun diyeceğim ama cidden örnek görmeden olmaz ki. Püf çok çaresiz kaldım anlatmakta:S
bebek
Üniversite Temsilcisi
 
Mesajlar: 113
Kayıt: 11 Ağu 2008 23:03
Konum: İzmir

Mesajgönderen maglor » 29 Eyl 2008 10:40

Merhaba arkadasim, temel sanat egitimleri senin icmimariye giristeki en önemli dersin diyebiliriz, bizde zamaninda bu asamalardan gectik ve bunlar ne ya derdik, öncelikle arkadaslarindan tam olarak ögrenme ile baslarsin sonra elimden geldigince bir seyler anlatmaya calisayim... Siyah kagit parcalarini kestin, aklinda hikayeni olustur, gözünü kapat cok istedigin bir yerde düslerde gezinti yap, orman olur deniz kiyi olur, pastane olur, cocuk parki olur hic farketmez bunu kendine nasil anlatabilirsin onu düsün ondan sonra kagitlarin nasil gelecegi önemli degil, alt alta üst üste, yanyana zaten o sekiller sana bir hikayeyi anlatacaktir...
iç mi mimar yoksa iç mimar

Resim
Kullanıcı avatarı
maglor
Moderatör
 
Mesajlar: 605
Kayıt: 21 Nis 2007 00:48

Mesajgönderen TeknikDestek » 29 Eyl 2008 21:27

Arkadaşlarınıza bir föy vermiş olmaları gerekir. O föyde yazılanları aynen buraya aktarabilirseniz daha faydalı oluruz.
This site designed by Alp Buğra...

Hosting Services =>Hosting Services Powered by Alp Buğra...
Kullanıcı avatarı
TeknikDestek
Site Admin
 
Mesajlar: 102
Kayıt: 25 Şub 2007 01:09
Konum: Merkez, Türkiye

Mesajgönderen adabici » 30 Eyl 2008 01:20

Aslında 4 adet bildiğimiz resim kağıdına yapıştırıyoruz bu parçaları.Parçaları rasgele düzensiz bir şekilde yapıştırıyoruz.Sonra ikinci kağıtta bunları düzenli hale getirmeye çalışıyoruz,sonra 3 e ve 4 üncü kağıda yapıştırıyoruz ilk kağıttaki düzensizliği 4üncü kağıtta gidermeye çalışıyoruz gibi birşey.Ben derse girmediğim için bu kadarını anlayabildim.Bunu yapmassam kesin derse almaz ilkinde fırçaladı zaten..
adabici
Üye
 
Mesajlar: 11
Kayıt: 16 Tem 2008 05:44

Mesajgönderen bebek » 30 Eyl 2008 10:40

Şimdi şöyle ki bu projeyi sanki biz de yaptık. Aynı şekilde 4 aşamalı bir projeydi. İlk hafta bizden disorder fotoğraflar çekmemizi istediler. Ondan sonra ordered-disordered kavramları açıklandı. Seçtiğimiz fotolardan hocaların seçtiği bir tanesini soyutlayarak bir imaj yaratmaya çalıştık(eskizle). Daha sonra bu eskizi beyaz fon üzerine siyah consonlarla yaptık. Bir sonraki aşama olarak bu çalışmadan bir bölüm seçip bunu bir pattern haline getirmemiz istendi. En az içeris,nde 4 şekil içeren bir bölümünü seçtik ve bunları düzenli bir şekilde belirli bir kuralda yerleştirdik. Bunu daha sonra gri tonlarıyla ve renkli olarak 2 kez daha tekrar ettirdiler ve nereden baksanız 1 ay en az bunun aşmalarıyla geçti okul. Senin projeni de bizimkine3 benzettim. Aynı şekilde düzensiz bir şeyi düzene sokuyorsun. Tam olarak aynısı olmayabilir ama sana benim yaptığımı şu an netten örneklerle ve hızlı bilgisayar çalışmalarıyla anlatmaya çalışacağım.

Ben bilyeleri rastgele dağıtıp fotoğrafını çekmiştim. Şu an elimde portfolyom olmadığı için netten sana aşağıdaki fotoğrafı örnek olması için buldum. Fotoğrafa bakarsan bunu gayet düzensiz bir otram olduğunu görürsün.

Resim

Daha sonra bu imajı eskiz kağıdıyla kopya edip objelerin alanlarını oluşturdum.

Resim

Bu eskizden yola çıkarak bazı alanlar bellirledim; mesela birbirlerini kesmeyen alanlar ve öncelikle beyaz fona bunu yaptım(emin ol ki yuvarlak hatlarla uğraşmak epey zor oluyor, daha kolay objeler, dağınıklıklar seçersen senin için daha iyi olur.) Bir de epey dandik oldu aceleden, malum bayram sabahı :P

Resim


Daha sonra buradan seçtiğiğim 4tane objeyi ordered hale getirip bir pattern oluşturdum:

Resim

Resim

Eğer yapacağınız böyle bir şeyse dikkat etmeni isteyeceğim başka bir şey daha var. Ben seçtiğim objelerin etrafını düzgün temizlemediğim için birbirine değdirince farklı renkler de oluşuyordu o yüzden yapamadım ama; kağıda koyduğum bütün objelerinin birbirine değmesi gerekli. Yoksa "floating" diyip puan kırıyorlar. Yani desenin yüzdüğünü zemine oturmadığın söylüyorlar. Yani son imajda gösterdiğim kırmızı çizgilerinin arası oldukça az olmalı ve mümkünse objeler birbirine dokunmalı.

Resim

Umarım yardımcı olabilmişimdir; muhtemelen projelerin amacı aynı ama yöntemler farklı olabilir. İstersen üst sınıftana arkadaşlarınla benim anlattıklarımı paylaş bu şekilde mi yapılıyor bana böyle söylendi diye ağzını yokla ;)
İyi çalışmalar kolay gelsin.
bebek
Üniversite Temsilcisi
 
Mesajlar: 113
Kayıt: 11 Ağu 2008 23:03
Konum: İzmir

Mesajgönderen Angela20 » 30 Eyl 2008 20:39

Sınıf arkadaşım ilk hafta pek önemsenmedi ama bu ödevlerin hepsi de üst üste geldi böyle:) ben anlatmaya çalışayım ne yaptığımızı;şimdi bu 3*3lük kareleri kestikten sonra beyaz kağıda rasgele bırak,nasıl durursa dursun öylece yapıştır yani çok üst üste geldi düzelteyim falan deme.Sonra bu yaptığın ilk örneğe bakarak 3 tane daha yap.Karelerin konumları aynı kalacak ama yönleri ya da birbirine olan yakınlık veya uzaklığını değiştirebilirsin.Bu arada konuya paralel olarak Gestalt algı ilkelerini de araştır.Orada zaten göreceksin,algını şartlarını yani gruplama,yakınlık ilişkisi gibi başlıklar var,oradan öğrendiklerini karelerin yeniden düzenlenmesinde kullanarak algılanabilir özellikte bir fon oluşturmaya çalışacaksın.Bazılarımız kareleri kullanarak kedi,köpek vs.tarzı şeyler de çıkarmış ortaya ama konu o değil,öyle bir şey yapma:) Ayrıca bilmiyorum diğer ödevleri öğrendin mi ama ben yine de bir söyleyim;iç mimarlığa giriş dersi için çevre ve mekan kelimelerinin anlamlarını araştırıp görselleştirerek en az kelimeyle anlatmamız istendi,malzemeler serbest.Temel sanat için de söylediğim gibi algı ve tasarım ilkerini araştırıp poster gibi bir şey yapacağız,hem görsel hem de yazılı bilgi veren bir ödev olacak.Yardım edebildim umarım:)
Angela20
Üye
 
Mesajlar: 80
Kayıt: 17 Tem 2008 18:25

Mesajgönderen Angela20 » 30 Eyl 2008 20:43

Bu arada tüm mesajları daha yeni okudum diğer derslere girmişsin galiba uzun uzun anlatım ben de :oops: tanımadığım için ama:)))
Angela20
Üye
 
Mesajlar: 80
Kayıt: 17 Tem 2008 18:25

Mesajgönderen nefertari » 01 Eki 2008 17:32

Arkadaşlar merhaba. Bende bu çevre ödevini soracaktım. Gerçekten nereden başlayacağımı bilmiyorum yani acaba orman fotoğrafları mı bulup yapıştırmalıyım postere yoksa ben mi çekmeliyim fotoğrafı? Ya da çevrenin mekanla ilişkisini görsel hale dönüştürürken başka bi yüntem mi kullanmalıyım? Yardımcı olursanız sevinirim. :)
nefertari
Üye
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 01 Eki 2008 16:40

Mesajgönderen maglor » 02 Eki 2008 10:04

Arkadasim, o benim sadece bir önerimdi bu senin sunum teknigine ve yetenegine kalmis, bana kalsaydi sunum sitilime yani bir agaci getirir birde ahsaptan sandalye getirir farki anlatirdim, arkadasa sunum ile ilgili dökümanlarimla birlikte yada o an ki durumuma bagli olarak farkli teknikler... Sunum bizim isimizde en önemli unsurlardan biridir... Benim verdigim örnek sadece bir tanesiydi ormanla ilgili olan bunu gelistirmek sana kalmis...
iç mi mimar yoksa iç mimar

Resim
Kullanıcı avatarı
maglor
Moderatör
 
Mesajlar: 605
Kayıt: 21 Nis 2007 00:48


Dön Ders Notları&Sınav Soruları

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir

cron